در پی مصوبه شورای شهر شیراز، اتباع خارجی باید به صورت سالانه هزنیه ارائه خدمت در این شهر را بپردازند.

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در یک صد و سی و هشتمین جلسه علنی این شورا علاوه بر تصویب چند لایحه های شهری در خصوص ارائه خدمات شهری به اتباع خارجی نیز تصمیم گیری کردند.

یک صد و سی و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز در حالی به پایان رسید که به علت تعدد لوایح  اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در مدت زمان قانونی تمامی این لایحه ها بررسی نشد.

یکی از مهم ترین لایحه هایی که در صحن علنی شورای شهر شیراز مورد بررسی قرار گرفت در خصوص ارائه خدمات به  اتباع خارجی بود که اعضای شورای شهر شیراز در این خصوص تصمیم گیری کردند.

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در پاسخ به نامه فرمانداری شیراز در خصوص اصلاح بهای خدمات شهری برای اتباع مهاجر خارجی تصمیم گیری کرده و این مصوبه که در آبان ماه امسال تصویب شده بود را مجددا اصلاح و تصویب کردند.

بر اساس این مصوبه بهای خدمات شهری اتباع خارجی در شیراز تعیین شده است و بر اساس تعداد خانوار این افراد باید نسبت به پرداخت هزینه اقدام کنند.

با توجه به مصوبه شورای شهر شیراز اتباع خارجی باید به صورت سالانه هزنیه ارائه خدمت در کلان شهر شیراز را بپردازند.

بر اساس مصوبه شورای شهر هر فرد تبعه خارجی باید مبلغ یک میلیون و ۱۶۷ هزار تومان به صورت سالانه پرداخت کند؛ این رقم برای خانواده های دو و سه نفره به یک میلیون و ۷۵۱ هزار تومان و برای خانواده های چهار الی پنج نفره  دو میلیون ۳۳۴ هزار تومان تعیین شده است.

البته برای خانواده های شش نفره یا بیشتر علاوه بر حداکثر مبالغ تعیین شده برای خانواده های اتباع خارجی به ازای هر نفر باید یک میلیون و ۱۰۷هزار و ۶۰۰ تومان به صورت سالانه پرداخت کنند.

بر اساس سرشماری سال های گذشته مرکز آمار ایران، مهاجرین افغانستانی بیشتر در استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و کرمان زندگی می‌کنند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ذبیح الله
۱۷:۲۲ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
سلام خوبی من با خانم تو ایران استم میخواهم صد میلیون تومان بدهم تو بانک ملی آیا امکانش است سر مای گزاری کنم پاسپورت داریم هر دو منم با خانم